تجمع اعتراض آمیز تشکل دانشجویان اصلاح طلب دانشگاه بین المللی امام خمینی قزوین


تجمع اعتراض آمیز تشکل دانشجویان اصلاح طلب دانشگاه بین المللی امام خمینی قزوین امروز یک شنبه مورخ ۱۵/۷/۸۷ ر‌أس ساعت ۱۱:۳۰ دقیقه در صحن دانشگاه با حضور دانشجویان این دانشگاه آغار و در ساعت ۱۳ با جمع آوری امضای معترضین خاتمه یافت
دانشجویان دانشگاه بین المللی امام خمینی قزوین در اعتراض به دربند بودن بیش از ۵ ماه سه تن از دانشجویان دانشگاه امیرکبیر تهران (احمد قصابان، مجید توکلی، احسان منصوری) اقدام به تجمع اعتراض آمیزی در صحن بین دو دانشکده فنی و علوم پایه این دانشگاه نمودند. دانشجویان که اعتراضشان به تداوم بازداشت این دانشجویان بود، با دادن شعار و در دست داشتن پلاکاردهایی هم صدایی خود را با دیگر دانشجویان اعلام کردند، در این تجمع که با حضور پرشور دانشجویان برگذار شد، دانشجویان پس از سر دادن شعارهای دانشجوی زندانی آزاد باید گردد، زندانی سیاسی آزاد گردد، دانشگاه پادگان نیست، امنیت سیاسی حق مسلم است و… محکوم کردن شکنجه و دربند بودن این دانشجویان، با خواندن سرود یار دبستانی شور تازه ای در میان دانشجویان این دانشگاه ایجاد کردند.
شایان ذکر است در پایان مراسم اعضای شورای مرکزی تشکل اصلاح طلب ضمن اشاره به جزئیات اتفاق رخ داده در اردیبهشت امسال و بیان چگونگی دستگیری و شکنجه دانشجویان دربند با قرائت بیانیه ای آزادی بی قید و شرط دانشجویان بازداشت شده و محکومیت عوامل این سناریوی شکست خورده را خواستار شدند، و با جمع آوری امضا همدردی دانشجویان این دانشگاه را با خانواده های این دانشجویان اعلام کرد.
بیانیه تشکل دانشجویان اصلاح طلب دانشگاه قزوین در اعتراض به ایجاد محدودیت های حراست برای دانشجویان
آن روز که بی هیچ پرسشی از دانشجویان، ۵ شهید گمنام را در دانشگاه دفن کردند، و دانشجوی معترض را تهدید به اخراج و…، نیک می دانستیم که به زودی اتفاقات دیگری هم رخ خواهد داد، آن هنگام که برای مقاصد سیاسی خویش، از پنج تنی که گناهشان و تنها گناهشان این بود که برای آزادی و نپذیرفتن سلطه غیر نه تنها جانشان که حتی نام خود را نیز فراموش کرده بودند، مایه گذاشتید ما بیم از روزی دادیم که از این پنج تن استفاده ابزاری شود. باری، امروز همان روز است. دیروز ما را متهم به فرار از نور و حقیقت کردید و مزدورمان خواندید و امروز به دنبال همان دست اعمال در دانشگاه دوربین نصب می کنید.
اما باید اعتراف کنیم که اینک از این عمل شما متعجب نیستیم! از کسانی که هدفشان وسیله شان را توجیه می کند این عمل عجیب نیست. ولی براستی دانشگاه و دانشجو را چه فرض کرده اید؟ و خود را چه؟ به زعمتان اینجا پادگانی است با مشتی سرباز و شما هم فرماندهان این مشت سرباز. البته شاید شما براستی فرمانده هم باشید در این حرفی نیست ولی آخر اینجا پادگان نیست و ما هم سرباز نیستیم. اما این فقط شما نیستید که به خطا رفته اید و دانشگاه را پادگان فرض کرده اید؛ دولت محترم هم همین اشتباه را کرد و به جای سربازان به اشتباه دانشجویان را ستاره دار کرد.
از طرفی دانشگاه را مکان علم و دین معرفی می کنید و برای قدسی و معنوی ساختن آن می کوشید و از طرفی دیگر دوربین در آن نصب می کنید. مکان مقدس را چه به دوربین؟ آن هم در حالی که لحظه ای خواب به چشم ماموران رسمی و غیر رسمی حراست نمی رود که مبادا از احدی خطایی ولو کوچک رخ دهد. این بار چه عزمی پشت این عمل شما وجود دارد؟ آیا این هم از همان نوع عزم ملی و استانی برای تدفین شهداست؟ یا عزم مسئولین دانشگاه؟ و شاید هم حرکتی است در راستای هر چه علمی تر کردن دانشگاه و استفاده از شیوه های نوین برای کنترل دانشجویان به جای گشت ماموران حراست در حیاط و دانشکده ها.
ای کاش به جای این همه هزینه که خرج قوای قهریه می کنید لحظه ای چشمانتان را باز می کردید تا حقیقت را مشاهده کنید. پیش از آنکه حقیقت چشمانتان را باز کند.
دیگر زمان آن رسیده است که بدانید دوران قیم مآبی گذشته و با نصب دوربین و اعمالی از این دست چیزی تغییر نخواهد کرد.
تشکل اسلامی دانشجویان اصلاح طلب نصب دوربین در دانشگاه را به مثابه توهین به دانشگاه و دانشگاهی دانسته و این عمل را قویا محکوم کرده و خواستار توضیح رسمی مسئولین و بانیان این امر به دانشجویان است و همچنین آمادگی خود را به عنوان ارگان مخالف این امر برای گفتگو با مسئولین دانشگاه اعلام می دارد