تجمع اعتراض آمیز دانشجویان دانشگاه بین المللی قزوین


جمعی از دانشجویان دانشگاه (حدود 100 نفر از دانشجویان دختر و پسر ) روز دوشنبه 30 مهر 1386 در یک تجمع بدون مجوز در محوطه دانشکده فنی و مهندسی و علوم پایه دانشگاه در اعتراض به مشکلات صنفی گردهم آمدند. دانشجویان شرکت کننده در این تجمع اعتراض آمیز که از ساعت 11 صبح آغاز و تا 8 شب ادامه یافت در ابتدا هدف خود را از این تجمع ، اعتراض به مسائل و مشکلات صنفی رفاهی و فرهنگی دانشجویی عنوان کرده و تنها خواستار حضور سرپرست دانشگاه در میان جمع خود بودند؛ این دانشجویان نه حاضر به پذیرش و مذاکره با نماینده سرپرست دانشگاه و نه اتفاق نظری در معرفی نمایندگان خود برای گفتگو با سرپرست دانشگاه داشتند. اما زمانی که دکتر غفوری فرد، سرپرست دانشگاه به همراه اعضای شورای دانشگاه در این تجمع شرکت کرد، سخنگوی دانشجویان معترض بیانیه 16 ماده ای ایراد کرد که از جمله در این بیانیه خواستار برکناری برخی معاونان و مدیران دانشگاه شدند. با وجودی که سرپرست دانشگاه شخصا از دانشجویان معترض خواست که در نماز جماعت مغرب و عشا شرکت کرده و پس از آن با معرفی نمایندگان خود به مذاکره با وی بنشینند اما دانشجویان همچنان بر تجمع و دادن شعار اصرار می ورزیدند.
بعد از نماز جماعت گروه هایی از دانشجویان معترض جدا شده و در چندین نوبت با سرپرست دانشگاه به مذاکره پرداختند و انزجار و جدایی خود را از آن عده اندک دانشجویان اعلام کردند. در نهایت در ساعت 8 شب سرپرست دانشگاه و هیئت همراه پیاده از میان دانشجویان گذشته و از درب دانشگاه خارج شدند و دانشجویان معترض نیز دانشگاه را ترک کردند.
در پایان این تجمع، سرپرست دانشگاه به دلیل مسالمت آمیز بودن و عدم ایجاد اخلال در نظم دانشگاه و تعطیلی کلاسها، دستور اکید داد که هیچگونه اقدام تنبیهی علیه دانشجویان معترض صورت نگیرد و حتی غذای اضافی نیز برای کسانی که در تحصن غذا شرکت کرده بودند توزیع گردد. اما چنانچه مستندات قانونی مبنی بر وابستگی این اعتراض به محافل بیرونی و سراسری و سازماندهی بدون مجوز آن از سوی تشکل خاصی اثبات گردد، موضوع از طریق کمیته انضباطی و هیئت نظارت بر تشکل های اسلامی قابل پیگرد خواهد بود.
این خبر عینا از سایت دانشگاه نقل شده اما تمام دوستانی که آنجا حضور داشتند میدانند که دروغی بیش نیست!!!
به زودی تمام عکسها و فیلمهای تحصن روی وبلاگ قرار میگیرد.
باز هم از تمام بچه هایی که در تحصن شرکت کردند و با غیرت تمام تا آخر پای خواسته های خود ایستادند تشکر میکنیم.
درود بر دانشجو،درود بر آزادی
مرگ بر حراست،مرگ بر غفوری فرد دیکتاتور