اعتراض دانشجویان دانشگاه امیر کبیر به صدور احکام سنگین




خبرنامه امیرکبیر: دانشجویان دانشگاه امیرکبیر روز گذشته در اقدامی خودجوش در اعتراض به صدور احکام سنگین حبس برای سه دانشجوی در بند این دانشگاه دست به تجمعی اعتراض آمیز زدند.
به گزارش خبرنامه امیرکبیر ۱۰۰ نفر از دانشجویان پلی تکنیک روز چهارشنبه، ۲۵ مهرماه، در اقدامی خودجوش در صحن مرکزی این دانشگاه تجمع اعتراض آمیزی را نسبت به احکام صادره برای مجید توکلی، احمد قصابان و احسان منصوری برگزار کردند.
دانشجویان ابتدا با در دست داشتن پلاکاردهایی در اعتراض به ادامه بازداشت این سه دانشجو و همچنین تصاویر توکلی، قصابان و منصوری در صحن مرکزی دانشگاه تجمع آرامی را تشکیل دادند. بر روی پلاکاردهایی که دانشجویان در این تجمع در دست داشتند نوشته شده بود: «اتهامات دروغین و احکام ناعادلانه قوه قضائیه را محکوم می کنیم»، «دانشجویان زندانی را آزاد کنید»، «یاران دبستانی ما را آزاد کنید»، «احکام زندان برای دانشجویان اوج مهرورزی است»، «دسیسه دانشگاه و نهاد های امنیتی علیه دانشجویان را محکوم می کنیم».
به گزارش خبرنامه امیرکبیر تجمع کنندگان سپس با راهپیمایی به سمت درب حافظ دانشگاه امیرکبیر اقدام به خواندن سرود «یار دبستانی» کرده و شعارهایی در حمایت از دانشجویان در بند سر دادند. دانشجویان در هنگام راهپیمایی و مقابل درب حافظ دانشگاه شعار می دادند: « دانشجوی آزاده، حمایت! حمایت!»، «دانشجوی زندانی آزاد باید گردد»، «دانشجو می میرد، ذلت نمی پذیرد» و…
در پایان دانشجویان معترض با حضور دوباره در صحن اصلی دانشگاه با خواندن مجدد سرود «یار دبستانی»، به تجمع خود خاتمه دادند.