بیانیه دفتر تحکیم وحدت: سه دانشجوی در بند پلی تکنیک یادآور ۳ آذر اهورایی است که مقابل نیکسون قربانی شدند


روز گذشته در حالی شاهد صدور حکم زندان برای سه دانشجوی منتقد دربند دانشگاه امیرکبیر به نامهای مجید توکلی،احمد قصابان و احسان منصوری بودیم که دیگر برهر انسان منصفی مسلم گردیده است که نشریات جعلی در دانشگاه امیرکبیر توسط حامیان دولت انتشار یافته است تا بدین وسیله دانشجویان منتقد به حضور احمدی نژاد در دانشگاه امیرکبیر درآذر ماه سال گذشته را به مسلخ ببرند. سه دانشجوی منتقد امیرکبیر در حالی با این احکام ننگین زندان مواجه گشتند که از همان ابتدا معلوم بود که قرارنیست مسببان واقعی انتشار مطالب موهن در دانشگاه امیر کبیر شناسایی شوند. همزمان با انتشار این مطالب معاون فرهنگی وزیر علوم در مصاحبه ای دانشجویان منتقد را انتشار دهنده این مطالب خواند تا نشان دهد که انتشار مطالب موهن سناریویی با اهداف مشخص است سپس قاضی پرونده پیش از هر تحقیقی و برخلاف قوانین مدنی موجود اظهار نمود که این دانشجویان مجرم هستند و این در حالی بود که خود وی نیز معترف بود که دانشجویان این اتهام را قبول ندارند و با این عمل نشان داد که قرار نیست روند رسیدگی عادلانه باشد. در طی روند دادرسی حتی یک بار حامیان دولت که مظنونان اصلی انتشار این مطالب به منظور سرکوب منتقدان بودند به دادگاه احضار نشدند. سه دانشجوی امیرکبیر تا مدتها از داشتن وکیل و ملاقات با خانوادهایشان محروم بودند و در دادگاه نیز اجازه دفاع آزادانه به وکیل پرونده داده نشد. در نهایت نیز شاهد شکنجه این دانشجویان به منظور اخذ اعتراف بودیم و شکایات مختلف خانوادهای این دانشجویان از بازجویان به دلیل شکنجه هیچگاه به نتیجه نرسید. تمامی موارد فوق نشان می دهد که انتشار مطالب جعلی در دانشگاه امیرکبیرپروژه ای جهت ساکت کردن منتقدان در دانشگاه بوده است .
سه دانشجوی دانشجویان امیرکبیر در حالی محکوم شدند که تنها جرمشان انتقاد به بی تدبیریهای مسوولین بود. مسوولینی که علی رغم درآمدهای نجومی نفتی هر روز در حال گسترش فقروبیکاری در کشور هستند و به جای اصلاح روشهای خود تنها به سرکوب منتقدان می اندیشند . سه دانشجوی دربند امیرکبیر در حالی به زندان می روند که پیش از این محمود احمدی نژاد در ماجراجویی کودکانه ای ۱۵ ملوان انگلیسی را دستگیر نمود و آنگاه که با تهدید مقامات انگلیسی مواجه گشت بلافاصله کسانی را که متجاوز می خواند با هدایای فراوان بدرقه نمود. اتباع کشورهای مختلف را بی دلیل به جرم جاسوسی دستگیر نمود و ازترس مجازات بین اللملی آزاد کرد . حقیرانه در برابر زیاده خواهی روسیه سر تعظیم فرود آورد و دریای خزر را پیش کش کرد و نفت و گاز و سایر منافع ملی کشور را به چین،هند ، پاکستان و کشورهای دیگر بخشید تا عزت جستجو نماید غافل از اینکه عزت هر دولتی در حمایت مردمی از آن است وبی شک هیچ دیکتاتوری محبوب مردم کشورش نیست. به راستی چه ننگ آور است برخورد سرشار از نفرت دولتمردان با منتقدان و خضوع آنان در برابر بیگانگانی که در حال تاراج منافع ملی هستند. برخوردهایی دوگانه که روحیه بیگانه پرستی دولتمردان نهم را اشکار می سازد که نمونه بارز آن رفتار رئیس دولت آزادترین کشور دنیا! در دانشگاه کلمبیا با دانشجویان خارجی وسرکوب دانشجویان ایرانی در دانشگاه تهران با شلیک گاز اشک آورو احکام سه دانشجوی منتقد دانشگاه امیرکبیر است.در روزهای گذشته شاهد افزایش شدید برخوردهای امنیتی و احکام سنگین قضایی برای فعالین جنبش زنان ،کارگران ومعلمان ، دستگیری هادی قابل و باقی وسایر هموطنانمان بودیم. اما پرونده سازی و صدور در مجموع ۵/۷ سال حبس برای سه دانشجو تنها به جرم انتقاد به حضور رئیس دولت در دانشگاه اقدامی ننگ آور است که در کمتر مقطعی از تاریخ این کشور سابقه دارد ونکته تامل برانگیز آنکه این حکم همزمان با ورود رئیس جمهور روسیه به ایران صادر می شود تا احمدی نژاد با سرکوب منتقدان داخلی خفت تعظیم در برابر چپاولگران کشورمان را فراموش نماید و غرور از دست رفته حامیان اندکش را التیام بخشد.
صدور این حکم برای سه دانشجوی امیرکبیری باردیگر یاد سه آذر اهورایی که در سال ۳۲ درمقابل پای نیکسون قربانی گشتند را زنده کرد. اگرآن روز سه آذر اهورایی توسط دولت کودتا قربانی شدند تا در برابر تاراج منافع ملی توسط غرب کسی اعتراضی ننماید امروز نیز سه اهورایی دربند امیرکبیرتوسط دولت نظامی احمدی نژاد در جلوی پای پوتین قربانی می شوند به امید اینکه در برابر تاراج منابع طبیعی و منافع ملی توسط شرق کسی اعتراض ننماید.
اما دولتمردان بدانند که دانشگاهایان هیچگاه در برابر تضییع حقوق ملت ساکت نخواهند نشست. اعضای اتحادیه انجمنهای اسلامی دانشجویان (دفتر تحکیم وحدت ) همانطور که تا کنون در برابر هجمه به دانشگاه سکوت ننمودند امروز نیز تمام توان خویش را برای آزادی سه دانشجوی امیرکبیر به کار خواهندگرفت و با تمام مشکلات و هجمه ها تردیدی به خود برای دفاع از منافع ملی و تلاش برای استقرار و گسترش عدالت ، آزادی و دموکراسی ورعایت حقوق بشر راه نخواهند داد.