رییس دانشگاه بدتر از همه!!!!شاید غفوری فرد هم این کار رو با ما بکنه!!!


خبرنامه امیرکبیر: علیرضا رهایی، رئیس دانشگاه امیرکبیر، در مقابل فعالیت های دانشجویی دانشجویان این دانشگاه از ایشان به دادگاه انقلاب شکایت کرده است.
احمد قصابان، مجید توکلی و احسان منصوری پس از برگزاری دادگاه به وکیل و خانواده های خود اعلام کردند بسیاری از موارد اتهامی آن ها را فعالیت های دانشجویی آن ها در دانشگاه تشکیل می داد. ۳ دانشجوی در بند دانشگاه امیرکبیر تصریح کرده اند که مدیریت دانشگاه علاوه بر ارائه گزارش ریز عملکرد دانشجویان در دانشگاه، از آن ها به خاطر آن چه که او آن را «بر هم ریختن نظم و ایجاد آشوب و بلوا در دانشگاه» و همچنین «فعالیت تبلیغی علیه نظام از طریق انتشار نشریه دانشجویی»، نامیده است به دادگاه انقلاب تهران شکایت کرده است.
پیش از این علیرضا رهایی، رئیس انتصابی دانشگاه امیرکبیر، هر گونه شکایت از دانشجویان و یا ارائه پرونده دانشجویان به دادسرای امنیت دادگاه انقلاب را تکذیب کرده و اعلام نموده بود که تلاش وافری جهت آزادی دانشجویان از زندان انجام می دهد. رئیس دانشگاه امیرکبیر همچنین ادعا کرده بود که برای آزادی دانشجویان هر هفته جلساتی را با مسئولین دادگاه انقلاب برگزار می کند.
به گزارش خبرنامه امیرکبیر دانشجویان در بند یک بار دیگر، چند ماه پیش و در حین بازپرسی، امضای شخص رهایی را به عنوان یکی از شاکیان پرونده دیده بودند. اما اساتید نزدیک به رئیس دانشگاه در مقابل این خبر به دانشجویان گفتند رئیس دانشگاه از عوامل انتشار نشریات موهن، و نه صرفا دانشجویان بازداشت شده، شکایت کرده است، که با برگزاری دادگاه نادرست بودن این مسئله آشکار شد و مشخص شد رئیس دانشگاه به صورت مشخص از دانشجویان بازداشت شده شکایت کرده است.
دانشجویان بازداشت شده پلی تکنیک پس از آزادی از زندان به اتفاق بر این نکته تاکید داشتند که اکثر بازجویی های به عمل آمده از آن ها در مدت نگه داری در بند ۲۰۹ زندان اوین حول محور فعالیت هایشان در دانشگاه، به خصوص اعتراض به احمدی نژاد در روز ۲۰ آذر، بوده است.
دانشجویان آزاد شده همچنین تصریح کردند، جز ارائه اطلاعات از سوی دانشگاه به مامورین امنیتی، امکان این که ماموران تا این حد از ریز فعالیت دانشجویان مطلع باشند، وجود نداشت. این دانشجویان همچنین اعلام کردند به محض نام بردن از رهایی، رئیس دانشگاه امیرکبیر، به عنوان فردی که از پیش در جریان انتشار نشریات موهن بوده، به شدت از سوی بازجوها مورد ضرب و شتم قرار می گرفتند.
قاضی حسن حداد، معاون امنیت دادستان استان تهران، اوایل اردیبهشت ماه به پدر بابک زمانیان، یکی از دانشجویان بازداشت شده دانشگاه امیرکبیر، اعلام کرد به سبب ارسال پرونده این دانشجو از طرف دانشگاه امیرکبیر به دادگاه انقلاب و درخواست مدیریت دانشگاه، این دانشجو بایستی برای مدت نامعلومی به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شود.
به گزارش خبرنامه امیرکبیر مدیریت دانشگاه امیرکبیر همچنین پس از انتشار نشریات جعلی و موهن در این دانشگاه، همکاری شایانی جهت دستگیری دانشجویان انجام داد. مقداد خلیل پور پس از آن که حراست دانشگاه از وی خواست از خوابگاه خارج شود به طرز وحشیانه ای دستگیر شد. احسان منصوری نیز با تماس های مکرر حراست دانشگاه امیرکبیر با منزل این دانشجو در دام نیروهای امنیتی افتاد و پس از ضرب و شتم فراوان به بند ۲۰۹ منتقل شد.
عباس حکیم زاده و علی صابری نیز که به توصیه اکید دانشگاه به مشهد و به منزل پدری شان رفته بودند، بلافاصله پس از حضور در مشهد توسط نیروهای اداره اطلاعات مشهد بازداشت و به تهران، بند ۲۰۹ زندان اوین، منتقل شدند. دانشگاه همچنین تلاش کرد با بیرون انداختن علی عزیزی از خوابگاه، وی را نیز تحویل نیروهای امنیتی بدهد.
سال گذشته و پس از بازداشت یاشار قاجار و عابد توانچه، از دانشجویان دانشگاه، نیز شنیده شد که در پی بازداشت این دو دانشجو رئیس دانشگاه امیرکبیر از نیروهای امنیتی به خاطر بازداشت این دو دانشجو تشکر کرده است.
مدیریت دانشگاه امیرکبیر همچنین در بهار گذشته چند تن از کارمندان اداره انتظامات دانشگاه را مجبور کرد از دانشجویان عضو انجمن اسلامی به سبب آن چه «ضرب و شتم انتظامات» خوانده می شد، به دادگاه شکایت کنند. دانشگاه نیروهای انتظامات را تهدید کرده بود در صورت شکایت نکردن از دانشجویان از ادامه کار آن ها جلوگیری خواهد کرد.
این در حالی است که با فشار و توصیه رئیس دانشگاه امیرکبیر، کلانتری میدان فلسطین از پذیرش و رسیدگی به شکایت دانشجویان از نیروهای بسیج و انتظامات دانشگاه به علت ضرب و شتم ایشان خودداری می کرد و بعضا در پاسخ به پیگیری دانشجویان اعلام می کرد که پرونده آن ها مفقود شده یا آن ها را تهدید می کرد در صورت پیگیری مجدد پرونده ی شکایتشان، این دانشجویان را دستگیر خواهند کرد.
به گزارش خبرنامه امیرکبیر همچنین در مدت دو سال گذشته بلافاصله پس از بروز کوچکترین درگیری در دانشگاه، نیروهای انتظامی به درخواست مدیریت دانشگاه امیرکبیر، اطراف دانشگاه را محاصره می کردند و انتظامات دانشگاه تلاش می کرد دانشجویان معترض را به نحوی به بیرون دانشگاه هدایت کند تا نیروی انتظامی ایشان را دستگیر کند.
علاوه بر این علیرضا رهایی، به صورت گسترده از رسانه ها و جراید مستقلی چون خبرگزاری ایلنا و روزنامه های اعتماد، اعتمادملی و… به سبب درج اخبار دانشجویی این دانشگاه شکایت کرده است. پس از برگزاری دادگاه مدیرعامل سابق خبرگزاری ایلنا مشخص شد عمده شکایت ها از وی مربوط به ریاست دانشگاه امیرکبیر، دفتر حقوقی دانشگاه امیرکبیر و شخص علیرضا رهایی بوده است.
در همین رابطه دانشگاه امیرکبیر از خبرگزاری ایلنا به سبب درج اخبار «محرومیت دانشجویان از تحصیل» نیز شکایت کرده بود. دانشگاه انتشار این اخبار را مصداق «نشر اکاذیب» دانسته بود و احکام صادره برای دانشجویان را تکذیب کرده بود. این خبرگزاری با تهیه یک تصویر از روی کلیه احکام انضباطی صادره برای دانشجویان و ارائه آن ها به دادگاه از خود در مقابل این اتهام دفاع کرد.
لازم به ذکر است تا پیش از روی کار آمدن دولت محمود احمدی نژاد، همواره روسای دانشگاه ها، به عنوان عضوی از جامعه دانشگاهی، تلاش می کردند از بازداشت شدن دانشجویان و یا در حبس ماندن ایشان جلوگیری کنند. رفتارهای رئیس کنونی دانشگاه امیرکبیر با دانشجویان به خصوص ۳ دانشجوی در بند، احمد قصابان، مجید توکلی و احسان منصوری که نزدیک به ۶ ماه است که تحت سخت ترین شرایط در بازداشت به سر می برند، در نوع خود جدید و مایه تاسف است.