گزارش بچه های اصلاح طلب از تجمع دیروز


خبرنامه تشکل اصلاح طلب: روز دوشنبه 30/7/86 ساعت 11تحصن صنفی دانشجویان دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) در محوطه بین دو دانشکده فنی و علوم پایه برای اعتراض به وضعیت صنفی رفاهی دانشجویان برگزار شد. ساعت 11 ظهردانشجویان ظروف غذا را در میان محوطه بین دو دانشکده قرار دادند و بیانیه خود را در این مورد خواندند. دانشجویان خواستار بهبود وضع نامناسب غذا، جلوگیری از برخورد نامناسب کارمندان حراست با دانشجویان و رسیدگی به وضع نامناسب خوابگاه ها شدند و نسبت به ورود بدون هماهنگی حراست به خوابگاه دانشجویان و مصادره رایانه شخصی یکی از دانشجویان اعتراض کردند.
در این بیانیه دانشجویان خواستار استعفای جمعی از مسئولین دانشگاه و حضور ریاست دانشگاه در جمع دانشجویان شدند تا پاسخ گوی سوالات آنها شود.
سرانجام حوالی ساعت 6 عصر آقای حسن غفوری فرد ریاست دانشگاه همراه با نماینده ولی فقیه ، بر پله های مقابل مسجد ظاهر شدند.
نمایند ولی فقیه جمع را آرام کرد و سپس نمایندگان دانشجویان بیانیه خود را خواندند و درخواست های خود را اعلام کردند، زمانی که تقاضای پاسخ و رسیدگی به این مشکلات شد غفوری فرد بدون توجه به انتظار 8 ساعته دانشجویان، با جمله هوا سرد است و دعوت دانشجویان به مسجد ، جمع را ترک کرد.
ساعت 7 بعدازظهرریاست دانشگاه دانشجویان را برای پاسخگویی به سالن آمفی تئاتر دعوت کردند ، که تعداد اندکی از دانشجویان با فرض اینکه این بار پاسخگوی آنان شخص ریاست دانشگاه خواهد بود به آنجا رفتند، اما غفوری فرد نیامد و به پیغامی دو خطی برای دانشجویان اکتفا کرد.
تحصن تا ساعت 9 شب ادامه داشت. اما این بار ریاست دانشگاه به همراه بادیگاردهای خود بدون توجه به دانشجویان منتظر، از بین آنان دانشگاه را ترک کرد. دانشجویان عصبانی با شعار "استعفا استعفا" از وی تقاضای کناره گیری از سمت خود شدند. این بدرقه با هو کردن وی همراه شد. بدین ترتیب باز هم به خواسته های صنفی دانشجویان ترتیب اثر داده نشد.
خواسته های صنفی که به گفته برخی دانشجویان بوی سیاسی به خود گرفته بود.