بیانیه شماره 2 تشکل اصلاح طلب


دوشنبه 30/7/86 جمعی از دانشجویان دانشگاه در اعتراض به حقوق پایمال شده شان دست به تجمعی اعتراضی زدند که با اعتصاب غذا و درخواست برای برآورده شدن مطالباتی نظیر استعفای چند تن از مسئولین همراه بود!
معترضان خواسته هایی را مطرح کردند که در ظاهر جنبه ای صنفی داشت اما به زعم عده ای دانشجویان و مسئولین، این تحصن بار سیاسی نیز به همراه داشت که از جانب تشکل اسلامی اصلاح طلب هدایت می شد.
در این خصوص نکات زیر شایان ذکر است:


1- اعضای تشکل اصلاح طلب مانند تمامی دانشجویان دانشگاه، دارای حقوقی بوده که برای هر دانشجویی به صرف دانشجو بودن محترم شمرده میشود. حقوقی نظیر: حق داشتن غذایی مناسب، حق اعتراض به پایمال شدن این حقوق و... ما نیز برای دستیابی به این موارد خود را جدا از بقیه نمی بینیم و معتقدیم که باید دوشادوش سایرین حرکت کرد.
2- در هر دانشگاهی شورای صنفی به عنوان نهادی که نماینده دانشجویان برای پی گیری مطالبات صنفی آنهاست به رسمیت شناخته میشود، و در مواردی نظیر تجمع ها و تحصن های صنفی سازمان دهنده ی این اعتراضات است. اما در تحصن دیروز معلوم نبود که این برنامه از جانب شورای صنفی حمایت می شد یا نه؟!!! چرا که در پای بیانیه ی خوانده شده اثری از مهر شورای صنفی دیده نمی شد. ویا هنگامی که سینی های غذا به نشانه ی اعتراض در وسط حیاط قرار داده می شد، سازماندهی و یا برنامه ریزی وجود نداشت چه اینکه بعضی از دانشجویان با حرکات زننده ای یا اقدام به پرتاب کردن سینی های غذا می کردند و یا خود را به روی آنها پرتاب می کردند؛ و یا در خصوص شعار هایی که سر داده می شد هیچ برنامه ریزی وجود نداشت و از هر طرف که کسی جمله ای میگفت از جانب دیگران تداوم میافت.
3- به هنگام دودسته شدن دانشجویان در خصوص به آمفی تئاتر رفتن و یا ماندن و به اعتراض ادامه دادن ، عده ای خود را نماینده دانشجویان معرفی می کردند که از جانب ایشان به مذاکره با مسئولین بپردازند؛ حال این نماینده ها با کدام رای و چگونه انتخاب شده بودند کسی نمی دانست. اگر نماینده دانشجویان بودند چرا به نظرات ایشان احترام نمی گذاشتند!!
4- در تحصن دیروز بارها از جانب برخی از دانشجویان و یا مسئولین عنوان می شد که تشکل اصلاح طلب قصد سواستفاده از این اعتراض را دارد. می پرسیم: آیا ما به عنوان دانشجو حق نداریم نسبت به نقض حقوق دانشجویی خود در کنار دیگران اعتراض کنیم؟! آیا به صرف اصلاح طلب بودنمان نباید در هیچ تجمع و تحصن صنفی شرکت کنیم؟! تشکل اسلامی دانشجویان اصلاح طلب اعلام می دارد که به هیچ وجه در سازماندهی کردن تحصن روز دوشنبه دخالتی نداشته است. ما به عنوان دانشجو در کنار دیگر دانشجویان حمایت خود را از کلیه ی اعتراضات مدنی و به حق دانشجویان اعلام می داریم و در کنار سایر دانشجویان قویاً خواستار پی گیری مطالبات به حق تحصن روز دوشنبه می باشیم.
5- رئیس دانشگاه به قدری برای دانشجویان دانشگاهش ارزش قائل بود که نه تنها حاضر نشد در جمع متحصنین حاضر شود و به سئوالات ایشان پاسخ دهد، که در سرما ماندن دانشجویان معترض برایش کوچکترین اهمیتی نداشت. آقای رئیس در پاسخ به مطالبات دانشجویان فرموده بودند که خواسته های منطقی ایشان را بر آورده خواهند کرد. سئوال اینجاست که منطقی بودن خواسته ها را چه کسی تشخیص می دهد؟! شما یا دانشجویان؟!
6- و اما در خصوص اقامه نماز، روایت کردند که علی (ع) شبی به هنگام وقت نماز مشغول تقسیم بیت المال بودند که برخی از مسلمین به ایشان اعتراض کردند که چرا به اقامه نماز نمی پردازند و از ایشان خواستند اول نمازشان را بخوانند اما امام در پاسخ به آنها فرمود که حق الناس به حق الله ارجع است. آیا توجه و رسیدگی به خواسته های دانشجویانی که در هوای سرد خواستار رسیدگی به مطالباتشان بودند اولویت داشت یا اقامه نماز؟!

بدینوسیله تشکل اسلامی دانشجویان اصلاح طلب اعلام می دارد که به هیچ وجه در سازماندهی تحصن دیروز دخالت نداشته است، اما به عنوان عضوی از جامعه دانشجویی در کنار دیگر دانشجویان حمایت خود را از کلیت اعتراضات مدنی و به حق تحصن دیروز اعلام می دارد و خواستار رسیدگی به مطالبات به حق دانشجویان معترض از جانب مسئولین و شورای صنفی دانشگاه می باشد.